Wednesday, April 4, 2012

Άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο...

Bill Gates (1955 -), Αμερικανός:
Ο Bill Gates δημιούργησε το πρώτο πρόγραμμα ηλεκτρονικού υπολογιστή, ενώ ήταν ακόμη στο λύκειο, συνιδρυτής της Microsoft το 1977, και…
μέχρι το 1993 ήταν ο πλουσιότερος άνθρωπος στη Γη. Το 2000 Γκέιτς και η σύζυγός του σχηματίσαν το ίδρυμα Bill & Melinda Gates Foundation, το οποίο είναι το μεγαλύτερο φιλανθρωπικό ίδρυμα στον κόσμο. Ένας από τους στόχος του είναι να απαλλαγούμε από τον Τρίτο Κόσμο της πολιομυελίτιδας και άλλων θανατηφόρων ασθενειών.



Martin Luther King, Jr (1929-1968):

Ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ ήταν υπουργός Βαπτιστής που εκστρατεύει εναντίον των διαχωρισμών των μαύρων στις νότιες πολιτείες των Ηνωμένων Πολιτειών. Ήταν επηρεασμένος από τον Γκάντι και πίστευε σε ειρηνική διαμαρτυρία. Κέρδισε το βραβείο Νόμπελ Ειρήνης το 1964. Ο βασιλιάς δολοφονήθηκε το 1968, αλλά πάντα θα τον θυμόμαστε για την αξιοπρεπή, παθητική αντίσταση του σε μια άδικη κοινωνία.


Νέλσον Μαντέλα (1918 -):
Ο Νέλσον Μαντέλα αφιερώσε τη ζωή του στον αγώνα κατά του απαρτχάιντ. Φυλακίστηκε το 1964 για την αντίθεσή του προς την ρατσιστική κυβέρνηση στη Νότια Αφρική και κρατήθηκε για 26 χρόνια. Το 1990, μετά την απελευθέρωσή του, ο Μαντέλα εξελέγη πρόεδρος του Εθνικού Αφρικανικού Κογκρέσου. Το 1993 κέρδισε το Νόμπελ Ειρήνης για το έργο του για τον τερματισμό του απαρτχάιντ.



Αδόλφος Χίτλερ (1889 – 1945):
Ο Αδόλφος Χίτλερ ήταν ηγέτης της Γερμανίας από 1933 – 1945, κατά τη διάρκεια του χρόνου που οδήγησαν τον κόσμο στον πιο καταστροφικό πόλεμο στην ιστορία. Το μίσος του Χίτλερ κατά του εβραϊκού λαού και η επιθυμία του για ανθρώπους με μπλε μάτια, ξανθά μαλλιά οδήγησε στη δολοφονία έξι εκατομμυρίων ανθρώπων κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου.Πέθανε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης στην ανατολική Ευρώπη.


Albert Einstein (1879 – 1955):
Ο Αϊνστάιν ήταν μία από τις μεγαλύτερους φυσικούς και το όνομά του έχει γίνει σύμβολο της μεγαλοφυίας. Όταν το πιο φημισμένο έργο του, η Γενική Θεωρία της Σχετικότητας, αποδείχθηκε το 1919, ο Αϊνστάιν έγινε ο πιο διάσημος επιστήμονας στον κόσμο και κέρδισε το Βραβείο Νόμπελ Φυσικής το 1921. Ο Αϊνστάιν ήταν παθιασμένος με το πασιφισμό, αλλά οι επιστημονικές θεωρίες του, βοήθησε τις ΗΠΑ, για την ανάπτυξη της ατομικής βόμβας. Μια εβδομάδα πριν πεθάνει ο Αϊνστάιν έγραψε στον Bertrand Russell, ένα Βρετανό φιλόσοφο και αγωνιστή κατά των πυρηνικών , ζητώντας να βάλει το όνομά του σε ένα μανιφέστο καλώντας όλες τις χώρες να εγκαταλείψουν τα πυρηνικά όπλα τους.
Μαχάτμα Γκάντι (1869 – 1948):
Ο Γκάντι ξεκίνησε την καριέρα του ως δικηγόρος, αλλά έγινε ένα μεγάλο πολιτικός και πνευματικός ηγέτης. Ηγήθηκε της ειρηνικής πολιτικής ανυπακοής των Ινδιάνων κατά της βρετανικής κυριαρχίας στην Ινδία και διαπραγματεύθηκε με τη βρετανική κυβέρνηση μέχρι το 1947, όταν η Ινδία είχε χορηγηθεί με ανεξαρτησία.Ο Γκάντι με τον απλό τρόπο ζωής του και την πίστη του στη θρησκευτική ανοχή τον έκανε σύμβολο της αξιοπρέπειας και της ειρήνης από τότε.


Καρλ Μαρξ (1818 – 1883):
Οι ιδέες του Μαρξ για την οικονομική ιστορία και την κοινωνιολογία άλλαξαν τον κόσμο. Ο Μαρξ ήταν ένας κοινωνικός φιλόσοφος που επιτέθηκε στο κράτος και προέβλεψε ένα μέλλον στο οποίο όλοι ήταν ίσοι. Εξήγησε τις θεωρίες του στο Κομμουνιστικό Μανιφέστο (καταρτίζονται με Φρίντριχ Ένγκελς και δημοσιεύθηκε το 1848). Οι ιδέες του οδήγησαν τελικά στη Ρωσική Επανάσταση και τον κομμουνισμό. Μέχρι το 1950 σχεδόν το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού ζούσε υπό κομμουνιστικά καθεστώτα.

Κάρολος Δαρβίνος (1809 – 1882), αγγλικά:
Φυσιοδίφης Κάρολος Δαρβίνος καθιέρωσε την θεωρία της εξέλιξης. Ξεκίνησε σχηματίζοντας τις ιδέες του, όταν υπηρέτησε ως επίσημη φυσιοδίφης σε ένα ταξίδι στο κόσμο HMS Beagle (1831-1836) και πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του πίσω στην Αγγλία την ανάπτυξη τους. Όταν το διάσημο βιβλίο του Η Καταγωγή των Ειδών μέσω της Φυσικής Επιλογές δημοσιεύθηκε το 1859, υπήρξαν βίαιες αντιδράσεις εναντίον της. Ο Δαρβίνος αμφισβήτησε λογαριασμό της Αγίας Γραφής για τη δημιουργία και εξήγησε ότι άνθρωπος κατάγονται από ΑΠΕ-σαν πρόγονο. Ένας άλλος Άγγλος φυσιοδίφης, Άλφρεντ Ράσελ Γουάλας, αναπτύσσεται ανεξάρτητα πολύ παρόμοιες ιδέες ταυτόχρονα με τον Δαρβίνο.
Χριστόφορος Κολόμβος (1451 – 1506):
O Χριστόφορος Κολόμβος είναι ένα από τα πιο γνωστούς εξερευνητές όλων των εποχών. Πίστευε ότι θα μπορούσε να φθάσει στην Ασία πλέοντας προς δυσμάς από τον Ατλαντικό Ωκεανό και το 1492 που απέπλευσε το Santa Maria για να αποδείξει τη θεωρία του. Αντ ‘αυτού, προσγειώθηκε στις γνωστές ως τις Δυτικές Ινδίες. Οι ανακαλύψεις του οδήγησαν στις Ευρωπαϊκές εξερευνήσεις και το διακανονισμό της αμερικανικής ηπείρου.

12 comments:

  1. Εσείς; Μπορείτε να φανταστείτε κάτι που θα άλλαζε τον κόσμο;;;; Ας προσπαθήσουμε!!!

    ReplyDelete
  2. Ναιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι!!!!!
    Μπορούμε να φανταστούμε πολλά πολλά πολλά!!!!!!!
    Και λέω να ξεκινήσουμε καταρχήν από το σχολείο μας...
    Τι θα λέγατε για έναν ζωγραφισμένο τοίχο με artistic graffitti;;;;
    Λέω να δουλέψουν τα πινέλα μας στις διακοπές του Πάσχα!
    Για έναν τοίχο ελπίζω να πάρουμε άδεια...
    Κι αν κάτι πάει στραβά, το βάφουμε με δικά μου έξοδα... :)

    Υ.Τ. Καταχάρηκα με αυτή την ανάρτησή σου, Σταυρούλα!!

    ReplyDelete
  3. Ωραία. Αφού χάρηκες θα ακολουθήσουν και άλλες. Τώρα για το γκράφιτι αυτό είναι κάτι που με τα παιδιά του project για τη φαντασία στην τέχνη και την καλλιτεχνική δημιουργία στο δρόμο θα το συζητήσουμε με τη Διευθύντρια μετά το Πάσχα. Αλήθεια επειδή έχω μπερδευτεί εσείς τι θέμα έχετε επιλέξει στο δεύτερο τετράμηνο; Το ίδιο με το δικό μας; Δεν καταλαβαίνω και γι' αυτό και θα σωπάσω. Είναι το καλύτερο μερικές φορές.

    ReplyDelete
  4. Επίσης δε θεωρώ ότι ένας τοίχος, με ένα γκράφιτι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.

    ReplyDelete
  5. Ούτε κι εγώ πιστεύω ότι ένας τοίχος με ένα γκράφιτι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο καλέ...
    Μπορεί όμως να αλλάξει την καθημερινότητά μας, το "μικρόκοσμό" μας.
    Κι αυτό είναι κάτι. Δεν είναι;

    ReplyDelete
  6. Όσο και να αλλάξει η καθημερινότητα δεν θα είναι ουσιαστική αλλαγή. Θα είναι μόνο η επιφάνεια. Το θέμα είναι βαθύτερο. Τέλος πάντων. Άδεια για γκράφιτι εμείς θα ζητήσουμε μετά το Πάσχα. Καλό βράδυ.

    ReplyDelete
  7. Ένας τοίχος με graffiti μπορεί να αλλάξει το σχολειό μας...
    Το σχολειό μας μπορεί να αλλάξει τα σχολειά του Αιγάλεω...
    Τα σχολειά του Αιγάλεω μπορούν να αλλάξουν το ίδιο το Αιγάλεω...
    [...]

    ReplyDelete
  8. Τα σχολεία δεν αλλάζουν απλά με ένα γκράφιτι. Αλλάζουν αν αυτοί που τα ζωγραφίζουν διαθέτουν υψηλή παιδεία και στόχους. Αν μέσα απ' αυτό εκφράζουν τη θέληση τους για ένα καλύτερο μέλλον και "διατρανώνουν" την επιθυμία τους για ουσιαστικές πράξεις. Εύχομαι να το καταφέρουμε γενικά!

    ReplyDelete
  9. Τα παραπάνω δεν γίνονται μόνο σε μεγάλη κλίμακα.

    Ένα graffiti είναι η αρχή...δεν ξέρουμε τι θα ακολουθήσει... κάποια στιγμή θα αλλάξει το σχολείο.

    ReplyDelete
  10. Το ίδιο λέμε. Το Σχολείο δεν αλλάζει από μόνο του. Είναι ένα απλό κτίριο. Οι άνθρωποι το αλλάζουν. Η επιφάνεια είναι πάντα επιφάνεια.

    ReplyDelete
  11. Καταλαβαίνω πώς το εννοείς Σταυρούλα. Αν δεν αλλάξουμε ΕΜΕΙΣ μέσα μας ΔΕΝ ΘΑ είναι ουσιαστική η αλλαγή. Έτσι είναι... Πηγαίνεις το πράγμα πολύ βαθιά, όπως κάνουν άλλωστε όλοι οι ποιητές (σαν και του λόγου σου) ...

    Όμως, δεν νομίζω ότι πρέπει να περιμένουμε από την αρχή κάτι ΜΕΓΑΛΟ. Και μία μικρή βελτίωση στη θέαση του κόσμου, μία μικρούλα αλλαγή στον τρόπο του σκέπτεσθαι, του "εκφράζεσθαι" και του "ανέχεσθαι" τον συνάνθρωπο μπορεί να μας κάνει καλύτερους!! Στην προκειμένη περίπτωση εννοώ ότι είναι πιθανό να μη συμφωνούμε όλοι στο τι θα δημιουργήσουν τα πινέλα και τα σπρέυ στον τοίχο... Οι μισοί μπορεί να θέλουν "σκληρό" γκράφιτι, άλλοι artistic graffitti, άλλοι μοτίβα με στένσιλ, άλλοι σκέτη τοιχογραφία, άλλοι απλό κείμενο και στίχους και άλλοι καθόλου graffiti - οι κυριλλέ.

    Το ότι θα υπάρξει μία καλλιτεχνική ή "ψυχική" αν θες, έκφραση στους διαδρόμους ή στο εξωτερικό του σχολείου και θα τη δεχτούμε όλοι, χωρίς γκρίνιες και κριτικές, χωρίς κολλήματα (του τύπου "είμαστε σχολείο εδώ πέρα, σοβαρός θεσμός" κλπ) είναι βήμα. Μικρό, μα βήμα.

    Το ότι θα συνεργαστούμε, θα κάτσουμε να σκεφτούμε τι και πώς θα κάνουμε, το ότι θα ακούσουμε τη γνώμη των παιδιών και τα παιδιά θ' ακούσουν τη δική μας και μάλιστα σε ένα πλαίσιο εκτός μαθημάτων θα μας φέρει πιο κοντά.

    Η αλλαγμένη επιφάνεια, λοιπόν, μπορεί να δείχνει το αλλαγμένο εσωτερικό των ανθρώπων.

    Το αλλαγμένο σχολείο μπορεί να βελτιώσει τις σχέσεις μας.

    Δεν πιστεύω στις μεγάλες και ξαφνικές αλλαγές.
    Πιστεύω στις αστραφτερές στιγμούλες που αλατίζουν τη ζωή μας.

    Και αρκετές τέτοιες μου έχεις χαρίσει ΕΣΥ, Σταυρούλα, και θα το πω κι από εδώ.
    Και κάθε φορά που συνέβαινε κάτι τέτοιο (μικρό για σένα ίσως, μα για μένα τεράστιο) πέταγα στα σύννεφα... Αν συνεργαστούμε με τα πινέλα μας (εννοώ οι δύο ομάδες των project μας)... άστο, θα κολυμπάω σε πελάγη ευτυχίας...

    ...Η τωρινή κουβεντούλα μας μου δίνει την ευκαιρία... για αυτές τις αστραφτερές στιγμούλες που λέγαμε να σε ευχαριστήσω και "δημόσια" (τρόπος του λέγειν δηλαδή, γιατί είμαι σίγουρη ότι μόνο εσύ κι εγώ διαβάζουμε αυτές τις γραμμές... Έτσι, δεν πειράζει που φλυάρησα λίγο, πειράζει;)...

    ReplyDelete