Friday, February 3, 2012

Η GOOGLE δεν επικροτεί τη χρήση Η/Υ στις μαθητικές αίθουσες...

Μου ήρθε αυτό το μήνυμα στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο σήμερα
και ειλικρινά με προβλημάτισε...
Εσάς;
Διαβάστε το και ... σχολιάστε, αν θέλετε.


"Στο σχολείο στο οποίο φοιτούν τα παιδιά των εργαζομένων 
στην Google, την Apple, την Yahoo  
και άλλων τεχνολογικών κολοσσών, 



... δεν υπάρχει ούτε
ένας υπολογιστής, ούτε μια οθόνη!!!


Η χρήση οποιουδήποτε τεχνολογικού γκάτζετ απαγορεύεται στις σχολικές
αίθουσες του σχολείου που βρίσκεται στην καρδιά της Σίλικον Βάλεϊ, ενώ
οι εκπαιδευτικοί συστήνουν στους μαθητές τους να μην τους
χρησιμοποιούν ούτε στο σπίτι.

Την ώρα που στον υπόλοιπο κόσμο ο τεχνολογικός εξοπλισμός θεωρείται
απαραίτητος στην εκπαίδευση, οι νέες τεχνολογίες γίνονται μέσο
διδασκαλίας και οι μαθητές ενθαρρύνονται στη χρήση τους...



... στην καρδιά της Μέκκας της Τεχνολογίας,  
το μολύβι, το χαρτί και το χάρτινο βιβλίο
είναι τα μόνα εργαλεία διδασκαλίας που κρίνονται αποδεκτά.


Πίσω από αυτήν την επιλογή κρύβεται η άποψη ότι 
σχολεία και υπολογιστές είναι ασύμβατα μεταξύ τους. 
Περίπου 160 σχολεία στις
Ηνωμένες Πολιτείες ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία.  
Η χρήση των υπολογιστών -εκτιμούν οι εμπνευστές της- έχει αρνητικές συνέπειες στη φυσική δραστηριότητα, τη δημιουργική σκέψη, την επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές, τη συγκέντρωση των παιδιών στο μάθημα.

«Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κανείς την τεχνολογία για να μάθει
γραμματική», δήλωνε στην εφημερίδα "Νιου Γιορκ Τάιμς" ένας εργαζόμενος
της Σίλικον Βάλεϊ, τα παιδιά του οποίου φοιτούν σε σχολείο όπου δεν
υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής και το οποίο ακολουθεί την εκπαιδευτική
μέθοδο του αυστριακού φιλόσοφου και παιδαγωγού Ρούντολφ Στάινερ. «Η
ιδέα ότι μια εφαρμογή του iPad μπορεί να διδάξει καλύτερα τα παιδιά
μου πώς να διαβάζουν ή να μάθουν ευκολότερα αριθμητική είναι απλώς
γελοία», προσθέτει ο ίδιος.



Αυτός ο πατέρας δεν είναι τόσο "τεχνοφοβικός" όσο θα πίστευε κανείς:
διαθέτει πτυχίο πληροφορικής, εργάζεται στην Google και δεν πηγαίνει
πουθενά χωρίς το iPad και το "έξυπνο" κινητό του. Η κόρη του, όμως,
που πηγαίνει στην πέμπτη τάξη του Δημοτικού, «δεν ξέρει πώς να
χρησιμοποιήσει το Google». Ο γιoς του πηγαίνει στο Γυμνάσιο κι έχει
μόλις αρχίσει να μαθαίνει.



Μαζί θα συμφωνούσαν και κάποιοι ειδικοί της εκπαίδευσης. Όπως
υποστηρίζουν, δεν έχει αποδειχθεί ότι η χρήση υπολογιστών και λοιπών
τεχνολογικών γκάτζετς, συνδέονται με τη βελτίωση των επιδόσεων των
μαθητών. Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι του σχολείου στη Σίλικον
Βάλεϊ επικαλούνται στοιχεία δέκα ετών, σύμφωνα με τα οποία το 94% των
αποφοίτων συνέχισαν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 
Tελικά ... αναρωτιέμαι... τι στο καλό κάνουν 
τα computers στα μυαλά των παιδιών μας;;;;;

 Επίσης, κάποιος γιατρός στο ιστολόγιό του γράφει κάτι που αξίζει να το προσέξουμε!!!!

Διαβάστε τι γράφει ο κ. Βαΐτσης:


"Oι μαθητές και οι φοιτητές που χρησιμοποιούν μολύβι και χαρτί είναι αποδοτικότεροι στο να μαθαίνουν καινούργια πράγματα σε σύγκριση με όσους χρησιμοποιούν υπολογιστή και πληκτρολόγιο.

 

Αυτό, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, συμβαίνει επειδή όταν γράφουμε με το χέρι οι κινήσεις που κάνουμε αποτυπώνουν καλύτερα τα όσα καλούμαστε
να μάθουμε σε μια περιοχή του εγκεφάλου που ονομάζεται  
περιοχή του Μπροκά 
(πρόκειται για μια περιοχή στην κάτω μετωπιαία έλικα του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου που μελετήθηκε ενδελεχώς από τον γάλλο γιατρό Πολ Μπροκά, ο οποίος αποκάλυψε ότι αποτελεί  
το «κινητικό κέντρο του λόγου»). 


Το να αγγίζουμε απλώς το πληκτρολόγιο προκειμένου να γράψουμε ενεργοποιεί ελάχιστα αυτή την περιοχή του εγκεφάλου, κάτι που, ως φαίνεται, δεν ενισχύει εξίσου τη διαδικασία της μάθησης.

Παράλληλα απαιτείται μεγαλύτερη νοητική προσπάθεια και περισσότερος χρόνος προκειμένου να γράψουμε στο χαρτί, γεγονός που βοηθά στην αποτύπωση των αναμνήσεων.

Οι ερευνητές κατέληξαν σε αυτά τα συμπεράσματα έπειτα από παρακολούθηση εθελοντών, σε ορισμένους εκ των οποίων ζητήθηκε να γράψουν με μολύβι και χαρτί, ενώ στους υπολοίπους σε υπολογιστή. Και οι δύο ομάδες εθελοντών κλήθηκαν να μάθουν μια άγνωστη αλφάβητο.
Οι επιστήμονες κατέγραψαν την πορεία της μάθησης των εθελοντών στην τρίτη και στην έκτη εβδομάδα του πειράματος και, όπως είδαν, τα άτομα που χρησιμοποιούσαν την «παραδοσιακή» μέθοδο του μολυβιού και του χαρτιού είχαν καλύτερες επιδόσεις στην εκμάθηση της νέας αλφαβήτου. Παράλληλα απεικονίσεις του εγκεφάλου έδειξαν ότι στα άτομα που είχαν χρησιμοποιήσει μολύβι και χαρτί υπήρχε πολύ πιο έντονη δραστηριότητα της περιοχής του Μπροκά."

Πηγή:http://vaitsis-farsala.blogspot.com/2011/02/blog-post.html

Μήπως πρέπει να μας προβληματίσουν αυτά;;;;
Θέλω πολύ τη γνώμη σας!!!

No comments:

Post a Comment